top of page

het merk

Bibliotheek Breda 

Bibliotheek Breda wil meebewegen met de tijdgeest, met haar doelgroepen en met haar stakeholders. Zij wil in de informatiewereld een innovatief en vitaal knooppunt zijn, zowel in digitale als in fysieke vorm. Zij wil laten zien wat er op die gebieden allemaal valt te ‘halen’. Maar tegelijkertijd wil zij ook ‘Bredaas’ blijven.

In één oogopslag laat het nieuwe merk dit alles zien en zo weet iedereen wat de hedendaagse bibliotheek te bieden heeft.

BibBreda_980_Woordmerk1.jpg

Het woordmerk kan ‘meeveranderen’ met de inhoud van de boodschap (de tijd). De woorden Bibliotheek en Breda staan letterlijk in het midden (midden in de lokale maatschappij). Het merk biedt aanknopingspunten voor groei, uitbreiding en aanpassing.

BibBreda_980_Signing2.jpg

Het merk is typografisch als volgt opgebouwd: het woord Breda vertegenwoordigt de Bredase bevolking en het woord Bibliotheek staat voor de aangeboden verzameling activiteiten en diensten. Het merk heeft vier niveaus: 
1-Merk / 2-Activiteiten / 3-Productgroepen / 4-Boodschap

bottom of page