corporate identity
WSW waarborgfonds sociale woningbouw
WSW staat borg voor de balans tussen twee contrasterende werelden, de zakelijke financiële wereld en de sociale woningbouw: WSW is hoeder van de borg. Het beeldconcept toont de ‘ontmoeting tussen de twee werelden’. De identiteit verbeeldt de ‘hoeder’ als ‘beschermende’ transparante laag over een ondergrond.
De ‘ontmoeting’ tussen de financiële wereld en de sociale woningbouw is gevisualiseerd door menselijke silhouetten als masker te gebruiken voor het plaatsen van beeldmateriaal van harde zaken, zoals ‘onroerend goed’ en ‘grafieken’. Beide werelden treffen elkaar op deze manier.
Door de mate van abstactie hebben silhouetvormen het voordeel dat uiteenlopende doelgroepen zich erin kunnen vinden.
Het bestaande ‘bakstenen’ logo moest worden behouden, maar het is gerevitaliseerd. Het heeft nieuwe frisse regels gekregen voor wat betreft de uitwerking en de kleur ervan.
Het contrast tussen de ‘harde’ en ‘zachte’ informatie is aangebracht in de typografie door een zakelijk font voor technische informatie te gebruiken en een organisch font voor verhalende tekst.
WSW, Waarborgfonds Sociale Woningbouw, borgt onder strikte voorwaarden leningen voor woningcorporaties, zodat corporaties tegen de best mogelijke voorwaarden sociale huurwoningen kunnen bouwen.