De nieuwe identiteit bevat alles waar Slops® Projectpartners voor staat: Tweede Natuur (is een Mentaliteit en Slops® label), Oog voor detail (vertegenwoordigt Kunde, waarop het logo is gebaseerd), Ruimte voor het buitengewone (garandeert Uniciteit en is Slops® motto).
In uitingen wordt het beeldmerk gebruikt als ‘doorkijk’. De typografie in het woordmerk benadrukt de ‘o’ alsof het de pupil is van het oog: Oog van de Meester (ambacht) | Zien (kennis) | Persoonlijk (partner) | Onderzoekend (nieuwe oplossingen) | Bijzonder (elk oog is uniek, buitengewoon).
Het Tweede Natuur-label
Het label (onder) sluit als vanzelfsprekend aan bij de profilering en onderscheidt Slops® Projectpartners. Het staat voor:
Natuurlijke materialen (geef de natuur een tweede leven), hergebruik (wat je nog kunt gebruiken gebruik je opnieuw), bewaren (niet weggooien als het nog goed is) en fasering (eventueel gedeeltelijk doen).