corporate identity
gemeente Krimpenerwaard
Vijf gemeenten die elf kernen verbinden worden samengevoegd tot één gemeente. Een herindeling heeft impact. Zeker als de fusie gedwongen is. Wat blijft er over van het gemeenschapsgevoel? Altijd is er de vrees dat ‘het spook van de herindeling’ gepaard zal gaan met verlies van identiteit en inspraak.
De nieuwe identiteit koestert daarom het verleden, maar richt zich ook op de toekomst:
De identiteit refereert aan de sterke aard van de bewoners en haar omgeving. Zowel het beeldmerk als de vormtaal verwijzen naar de elf authentieke kernen en het herkenbare karakteristieke slagenlandschap. Het gebruik van perspectief versterkt de ondernemende kijk op kansen vanuit een betrokken gemeenschap.
De corporate identity is vastgelegd in een uitgebreide huisstijlhandleiding. Een goed doorgevoerde huisstijl schept duidelijke eenheid en dat versterkt de identiteit van een organisatie.
De richtlijnen zorgen ervoor dat het verder invullen van communicatieve middelen eenvoudig is en dat de afzender van de uitingen herkenbaar blijft.